Психологічну службу закладу представляють

Практичний психолог Тягнирядко Вікторія Вадимівна

індивідуальні консультації: середа, четвер 10.00-12.00 заявки на консультацію присилати на адресу: tyagniryadko63@gmail.com

Соціальний педагог Флюстикова Олена Василівна

індивідуальні консультації : четвер, п'ятниця 15.30-17.30 заявки на консультаціі надсилати електронною поштою olena.fliustykova@school176.net


Пріоритетні напрямки роботи практичного психолога

  1. профілактика дезадаптації учнів під час адаптації до школи;
  2. психологічний супровід навчання та виховання учнів;
  3. оптимізація психологічного клімату в педагогічному колективі та в учнівському середовищі

Навіщо в школі потрібен психолог?

З огляду на тенденції сучасного суспільства, професія психолога стала необхідною частиною нашого життя і в тому числі шкільного.

До психолога звертаються як з дуже складними життєвими ситуаціями, так і з простими запитаннями.

Спеціаліст допомагає дитині адаптуватись до нових життєвих умов через освоєння поведінки, і побудову власної позиції, при якій у здобувача освіти формується свідоме сприйняття світу.

У функції шкільного психолога входять:

1. психологічна діагностика - проведення фронтальних (групових) та індивідуальних обстежень учнів за допомогою спеціальних методик.

2. корекційно-розвиваюча робота - індивідуальна і групова, спрямована на розвиток пізнавальних процесів (пам'ять, увага, мислення), так і на рішення проблем в емоційно-вольовій сфері, в сфері спілкування та проблеми самооцінки учнів;

3. консультування батьків і вчителів - ознайомлення батьків або вчителів з результатами діагностики, яка дає певний прогноз, попереджає про те, які труднощі можуть у майбутньому виникнути у школяра в навчанні і спілкуванні та шляхи їх подолання;

4. психологічне просвітництво - ознайомлення вчителів та батьків з основними закономірностями і умовами сприятливого психічного розвитку дитини;

5. участь в педрадах і батьківських зборах.

.

В школі працює гурток психологічного розвитку "Психологічні перлинки для кожної дитинки"

На заняттях діти будуть:вдосконалювати пам'ять, мислення, уяву та розвивати стійкість та концентрацію уваги; підвищувати рівень самоконтролю емоційного стану; опановувати прийоми саморелаксації.

РОЗКЛАД РОБОТИ ГУРТКА

Понеділок Середа Четвер П’ятниця
1 клас 3 клас 1 клас 2 клас
12.30 – 13.25 13.30 – 14.40 12.30 – 13.30 12.30 – 13.25
4 клас 4 клас 2 клас 3 клас
13.30 – 15.00 14.45 – 16.15 13.30 – 14.25 13.30 – 14.40

Раз на місяць в кожному класі проводиться година психолога та соціального педагога.

Посилання на Zoom-конференції для занять з практичним психологом та соціальним педагогом надсилається класному керівнику.

Графік проведення бесід на лютий 2024 року


Психолог

1 тиждень
05.02-09.02
2 тиждень
12.02-16.02
3 тиждень
19.02-23.02
4 тиждень
26.02-01.03
Вівторок 13.40 – 14.10
1-А
13.40 – 14.10
1-Б
13.40 – 14.10
2-Б
13.40 – 14.10 2-А

Соціальний педагог

1 тиждень 2 тиждень 3 тиждень 4 тиждень
Понеділок 13.40 – 14.10
4-А
14.10 – 14.40
3-В
Середа 13.40 – 14.10
4-Б
П’ятниця 13.40 – 14.10
3-А

Поради для батьків майбутнього першокласника

Починайте «забувати» про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома. Визначайте коло її обов’язків. Зробіть це м’яко «Який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд».

Не лайте, а тим більше - не ображайте дитини в присутності сторонніх, кращий вихід обговорити ситуацію у спокійній обстановці вдома.

Навчить дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.

Постійно говоріть з дитиною. Заохочуйте до переказу (подивився мультик – розкажи). Обговорюйте прочитані книжки. Розвиток мовлення – запорука гарного навчання.

Розвивайте пізнавальні процеси – пам’ять, увагу, мислення. Заняття проводьте в ігровій формі – грайте в такі ігри як «Упізнай по моєму опису, що я загадала», «Що покладемо в суп, а що в компот», «Слова - навпаки» (біле – чорне), складайте пазли.

Запропонуйте дитині вистроїти послідовність подій за допомогою 5-6 малюнків, або пограйте в гру «Що робити спочатку, а що потім». Корисною буде і гра «Назви одним словом» ( лялька, машинка, м’ячик- іграшки), «Четвертий зайвий».

Обов’язково навчайте навичкам самообслуговування. Чим раніше навчите майбутнього першокласника обходитися без вашої допомоги, тим краще.

Допомагайте долати труднощі, а не робіть за нього. Вже у дошкільному віці дитина починає свідомо контролювати свої дії – допоможіть їй у цьому. Не втомно хваліть за досягнення, нехай самі незначні. В більшості випадків висока або низька самооцінка виявляється завдяки батькам. А як гарно коли збалансована міра похвали та покарання –у результаті у дитини формується адекватне сприйняття себе та інших.

Слідкуйте за тим, що ви говорите
Типові фрази Як потрібно говорити
- Я у твоєму віці… - Я впевнений, у тебе вийде….
- Ну ось, знову не вийшло… - Нічого страшного, потрібно набратися терпіння, не все дається легко;
- Який ти тупий, дивись, як роблять інші діти… - Одразу не вийде, але вже краще, ніж було учора, ми впораємся, не переймайся;
- Ти повинен навчатися краще за всіх! - Як мені подобаються твої досягнення, але я люблю тебе незалежно від них.

ментальне здоров\'я

/Files/images/mentalne_zdorovya/127995406_205565254504396_3269630993311262616_n.jpg

/Files/images/mentalne_zdorovya/fb_020221mental_1080_1080_rgb.png

5 простих правил для збереження психічного здоров’я

Дотримуйтесь режиму дня

Для збереження психічного здоров’я дуже важливо дотримуватися режиму дня, вчасно вставати і лягати спати. Правильний режим – планування дня, прийом їжі в один і той же час, короткі перерви в роботі і навчанні, повноцінний нічний сон – допомагають уникнути почуття тривоги, зберігати працездатність, впевненість і добрий настрій впродовж дня.

Харчуйтеся раціонально

Їжа впливає не тільки на фізичний, а й на психічний стан людини. Недаремно кажуть: «Ти є тим, що їси». Деякі продукти (сіль, цукор, цибуля, часник, газовані напої) часто збільшують кількість гормонів в організмі, які сприяють прояву ненависті, гніву, спричиняють емоційну напругу. І навпаки – вживання великої кількості води, фруктів, овочів допомагає керувати емоціями, підтримувати стабільний емоційний стан.

Будьте фізично активними

Фізичне здоров’я безпосередньо пов’язане з психічним. Фізичні вправи не лише загартовують організм, захищають судини, стимулюють серцеву діяльність, а й сприяють утворенню гормонів – ендорфінів, які поліпшують настрій, діють як натуральні природні енергетики. Навіть короткі прогулянки на свіжому повітрі сприяють покращенню вашого душевного стану. А штучне обмеження руху, гіпоактивність навпаки призводять до пригніченого настрою, гальмують розумові процеси.

Спілкуйтеся з приємними людьми

Знаходьте час для спілкування з друзями, з небайдужими до вас людьми. Спілкування з близькими, рідними за духом людьми є психологічним ресурсом для кожного з нас, допомагає справлятися з неприємностями, додає оптимізму і впевненості в своїх силах.

За можливості уникайте спілкування з тими, хто свідомо чи несвідомо знецінює ваші успіхи.

Вчіться позитивно мислити

Позитивне мислення – це вміння знаходити в будь-який момент життя привід для радості і сприймати невдачі раціонально, аналізуючи причини і приймаючи їх як цінний досвід.

Мислити позитивно не означає викинути з життя всі негативні емоції. Неприємності все одно трапляються, і не реагувати на них неможливо. Зате цілком реально навіть в дуже неприємній ситуації знайти плюси і нові можливості для себе. Переваг у позитивного мислення багато. Люди з позитивним сприйняттям життя рідше хворіють, вони бадьорі та впевнені в собі, добре виглядають і досягають успіху.

Що таке булінг, як його розпізнати та як діяти сторонам конфлікту

У 2019 року вступили в силу норми закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», який визначає поняття булінгу.Булінг(bullying, від анг.bully– хуліган, забіяка)(цькування)– це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Які ознаки булінгу?

Типовими ознаками булінгу є: • систематичність (повторюваність) діяння; • наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі; • наслідки у вигляді психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страху, тривоги, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Які є види булінгу ?

Людину, яку вибрали жертвою, намагаються принизити, залякати, ізолювати від інших різними способами. Найпоширенішими видами булінґу є:

  • фізичний(штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних пошкоджень);
  • психологічний(принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж);
  • економічний(крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей);
  • сексуальний(принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти);
  • кібербулінг(приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв).

Як відрізнити звичайний конфлікт від булінгу?

Варто пам’ятати, що не кожен конфлікт є булінгом. Цькування – це тривалі, повторювані дії, а одинична сутичка між учасниками таким не може вважатися. Наприклад, якщо друзі посварилися та побилися чи діти разом весело штовхалися, але одна із них впала і забилася – це не вважається булінгом. Проте, якщо однолітки на чолі з булером регулярно насміхалися, принижували або ховали та кидали речі дитини, штовхали, не вперше нецензурно обзивали та били, викладали в соцмережі непристойні чи відфотошоплені знімки дитини – потрібно негайно діяти!

Що робити, якщо ваша дитина стала жертвою булінгу?

1. Зберігайте спокій, будьте терплячими, не потрібно тиснути на дитину.

2. Поговоріть з дитиною, дайте їй зрозуміти, що ви не звинувачуєте її в ситуації, що склалася, готові її вислухати і допомогти.

4. Запитайте, яка саме допомога може знадобитися дитині, запропонуйте свій варіант вирішення ситуації.

5. Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (психолог, вчителі, керівництво школи, старші учні, батьки інших дітей, охорона, поліція).

6. Повідомте керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагайте належного її урегулювання.

7. Підтримайте дитину в налагодженні стосунків з однолітками та підготуйте її до того, що вирішення проблеми булінгу може потребувати певного часу.

Що робити, якщо ви стали свідком булінгу?

1. Втрутитися і припинити цькування – булінг не слід ігнорувати.

2. Зайняти нейтральну позицію в суперечці – обидві сторони конфлікту потребують допомоги

3. Пояснити, які саме дії вважаєте булінгом і чому їх варто припинити.

4. Уникати в спілкуванні слів «жертва» та «агресор», аби запобігти тавруванню і розподілу ролей.

5. Повідомити керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагати вжити заходів щодо припинення цькування.

Ситуації з фізичним насильством потребують негайного втручання!

Актуальні рекомендації батькам "Як навчити дитину вирішувати проблеми"

1. Допоможіть дитині усвідомити (визначити) проблему або емоцію, яка її турбує. Скажіть їй, що бути сердитим чи сумним нормально, і навчіть її того, як можна описати свій стан відповідними словами. Навчіть дитину розбивати проблему на частини, які буде легше розуміти й аналізувати.

2. Не вирішуйте проблеми за дітей. Вам може бути простіше вирішити проблему вашої дитини й рухатись далі, але реальна проблема в тому, що ваша дитина нічого не навчиться. Єдине, про що вона дізнається, це те, що вона залежить від вас.

3. Визначте можливі рішення. Задайте дитині відкриті запитання, щоб допомогти їй знайти можливе рішення. Покажіть їй, як мислити гнучко й вільно для того, щоб навчитися розглядати проблему з різних точок зору.

4. Обговоріть можливі рішення. Допоможіть дитині зрозуміти й детально розібрати кожне рішення та його наслідки.

5. Виберіть одне рішення. Запропонуйте дитині вибрати один варіант вирішення проблеми з усіх можливих. Самостійне прийняття рішення дасть їй відчуття свободи й компетентності.

6. Демонструйте впевненість. Діти шукають у вас моральної підтримки. Демонструючи впевненість в їхніх можливостях, незалежно від того, удається їм щось чи ні, ви допоможете їм сформувати звичку ніколи не здаватися. Якщо діти будуть боятись помилитися, вони ніколи не будуть намагатися щось робити.

7. Будьте прикладом для наслідування при вирішенні проблем. Як і в усьому іншому, діти спостерігатимуть за вашою поведінкою. Якщо ви будете впадати у стресовий стан, емоційно реагувати або швидко здаватись, то мимоволі навчите дитину неконструктивного ставлення до проблем. Дійте мудро.

8. Навчіть дитину емпатії. Ми не одні в цьому світі, і тому наші проблеми, як правило, є результатом взаємодії з іншими людьми. Емпатія має велике значення для ефективного вирішення проблем. Поясніть дитині, що вона повинна навчитися ураховувати і почуття й погляди інших при прийнятті рішень.

9. Заохочуйте зусилля. Дітям необхідно знати, що їхні зусилля й рішення оцінюються відповідним чином. Заохочуйте їхні зусилля, щоб вони відчували себе мотивованими для того, щоби працювати над вирішенням проблем і щоб така робота стала звичкою.

Звуковая функция ограничена 200 символами
Настройки : История : Обратная связь : Закрыть
Кiлькiсть переглядiв: 1367